8 Nisan 2011 Cuma

Egeden değişik otlar....


Bu yıl benim için ot yılı oldu.
Komşum tam bir ot hastası ve çok da güzel biliyor. Biz ot olarak sadece ıspanağı bilir onu yerdik, Ege ot konusunda hayli zengin bir yelpazeye sahip:)) Ama ben bilmediğim için toplayamıyordum.
Her gün üst kat komşum ile yaklaşık 1 saat yürümeye gayret ediyoruz.
Bu aralar hem yürüyüşe çıkıyoruz, dönüşte de bizim akşam menüsü için gerekli otu toplayıp geliyoruz. Hem sağlıklı besleniyoruz, hemde çok büyük keyf alıyoruz.


Acı ot tilkişen de deniyor diye biliyorum, yanlış da olabilir:)) Hafif acı bir ot kavurularak yeniyor, üzerine yumurta kırılabilir ya da sarımsaklı yoğurt ile yenebilir.


Hardal otu, salatası çok güzel oluyor....


Ebegümeci kavrularak yeniliyor, yoğurtlusunu seviyorum...


Şevketi bostan ya da kenger denildiğini duydum, etli nohutlu yemeğini çok sevdim, ama temizlemesi hayli zor:)))


gelincik otunun kavurması çok güzel oluyor, birde buralarda pazarda karışık ot satılıyor, onlarında kavurması ya da böreği yapılıyor ve çok güzel oluyor...
Memlekete gidince burada ki otlardan orada var mı bir araştıracağım.

Görseller Garova Günlüğü'nden, orada açık tarifleri de var...

Herkese sağlılı bir hafta sonu diliyorum:))))

4 yorum:

  1. Bir gün Ayvalıka giderseniz bu otlardan bol bol yiyebilirsiniz,ben de orada yemiştim.Hepsinin kendine has tatları var ve çok sağlıklı...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili inci çiçeği, egenin bütün otlarına bende aşığım desem yeridir. Ankara da ne zaman hangsini bulsam alırım, sağolsun Tireli can dostum Huriye'ciğim bana her sezon da alıp koli yapar ve yollar. bloğu7na çok yorum yazamasamda keyifle izlediğimi söylemeliyim. Güzel bir hafta sonu dileyerek sevgiler bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben hiçbirini yemedim, salata olarak denemek isterdim :)

    YanıtlaSil
  4. baykuş gözüyle; Ayvalık aklıma yazıldı, gerçekten pişirmesini bildikten sonra hepsi gayet güzeller, ben bayılıyorum:)) sevgiler, iyi hafta sonları:)))

    Şükran, çok teşekkürler, ben burada öğrendim değişik otları, her bahar doyasıya yiyorum:)))iyi hafta sonları, sevgiler:)))

    Zeynep, bence hepsini bulursan denemelisin, her biri birbirinden güzel:))) iyi hafta sonları, sevgiler:)))

    YanıtlaSil