31 Aralık 2009 Perşembe

01.01.2010 Meditasyonu ile nice mutlu yıllara...


kalbini nefretten arındır
düşüncelerini endişelerden arındır
basit yaşa ve elindekinin kıymetini bil
daha çok ver
daha az bekle
Saatlerimiz 01.00 veya 13.00 'ü gösterdiğinde sadece 15 dakikamızı aşağıdaki çalışmaya ayırabilir; evrene sevgimizi yayabiliriz.Çalışmaya kendi ritmimizde 2-3 dk kadar nefesimize odaklanarak öncelikle iyice rahatlıyoruz. Daha sonra meleklerimiz bize bembeyaz ve mor 2 balon getiriyor... bunu hayal ediyor ve düşünüyorsanız öyledir. İlk önce 2009' da bırakmak istediğiniz ve sevgiye dönüşemesini dilediğimiz korkularımız, endişelerimiz , düşüncelerimiz,olayları mız, hastalıklarımız aklınıza ne geliyor ise bunları mor balonun içine üflüyor ve sevgiye dönüşmesini talep ediyoruz. Daha sonra bembeyaz bir balonu hayal ediyor ve bu balonun içine 2010 için düşündüğümüz hayalini kurduğunuz tüm niyet ve olumlamalarımı zı üflüyoruz. Birer birer ve sevgi ile. Dünyamiz ve evren için sevgi aktarmayı ihmal etmiyoruz. Tüm aktarımları yaptığınıza emin olduğunuzda; önce mor balonu meleklere veriyor ve bu balonun içindekileri evrene sevgiye dönüştürmek üzere aktarmalarını diliyoruz. Balonumuzu sevgi ile uğruluyoruz. Sonra aynı uygulamayı beyaz balon için yapıyoruz. Sevginin evrene yayılışını hayal ermeyi unutmuyoruz. Evrende hiçbirşey yok olmaz. Sadece form değiştirir. Bu nedenle tekrar nefeslerimize odaklanıyor bu kez aktardıklarımızn bize sevgi ile döndüğünü hayal ediyor ve aldığımız her sevgi nefesini bedenimizdeki tüm hücerelerimizde gezdiriyoruz.Bu çalışma bilgilerini paylaşabilirsiniz. Ne kadar çok kişi birlikte bu veya benzeri meditasyon yapar ise evrene o derece hizmet vermiş oluruz. 1.1. başlangıçlar yılıdır. Başlangıçların hayrımıza olması dileği ile;Sevgi ve ışıkla kalın..

Ahu UZUNOĞULLARI GARİPGİL
Anadolu Medeniyetleri Müzesi

BKG - Bilkent Kültür Girişimi
Bilintur - Bilkent Turizm Insaat Yatirim ve Ticaret A.S.

Gsm: +90 (544) 354-7612Tel : +90 (212) 451-6250Fax: +90 (212) 451-6290
email: a.uzun@bkg.com.tr Adress: Arifaga Sok. No: 29 / Kat: 1,
Yenibosna; Bahcelievler, Istanbul - Turkey

30 Aralık 2009 Çarşamba

29 Aralık 2009 Salı

27 Aralık 2009 Pazar

::))



bööyle bir hediyeye ne dersiniz?

harika renkler



çok hoş olmuş renkler bir harika diğerleri ve daha niceleri burada

yeni yıla özelll







ayakkabı mı?



modada sınır yok
resim ntten

25 Aralık 2009 Cuma

Yağ Yakma Planı


yaş ilerledikçe metabolizma yavaşlıyor, yağ yakma oranı azalıyor. Vücuttaki yağı yakmak için beş öğün yemek, düzenli egzersiz ve bol su tüketimi. Aslında çok basit gözüküyor ama uygulamak gerçekten zor..<<

22 Aralık 2009 Salı

kolye yapıyorum


kendime caynayla yapmıştım bu kolyeden arkadaşlarım beğendi hemen onlarada yaptım güle güle kullansınlar. Arkadaşımın boynuna ölçerek diğer tarafını yapacam .

21 Aralık 2009 Pazartesi



2010'un tüm sevdiklerim için sağlık, mutluluk, huzur ve başarı dolu günler getirmesini diliyorumm.

kahvaltının önemi


kahvaltı en önemli öğünümüzdür. Özellikle küçük yaştan itibaren çocuklarda kahvaltı alışkanlığını kazandırmak lazım.

Kahvaltı çocuklarda başarı artımı açısından son derece önemlidir.

Allah bize kıyak yaparmı??

canım arkadaşlarımdan birinin bir oğlu vardı. bu oğul kardeş isteği ile yanıp tutuşuyor annenin ve babanın başının etini yiyordu. Zamanla bu fikre ailesini alıştırdı ama oğlan sabırsız. Allah bize kıyak yapmazmı anne 9 ay beklemesek iki ayda doğsa olmazmı diye ısrar etmeye başladı. Ne diyelim allahın sevgili kuluymuş 9 ay beklemeden sekizinci ayda kız kucaklarındaydı. Bide o yetmezmiş gibi teyzenin kızı okulu kazanınca yanlarına geldimi.eee al sana kıyak hemde en torpillisinden. Şimdilerde oğlan yakınıyor kardeş isterken bir ablayada sahip oldum. Evin kralı ben iken oldum ortanca çocuk diye... Eee sen değilmiydin kıyak isteyen valla anan seni kadir gecesi doğurmuş napalım::))

20 Aralık 2009 Pazar

kayatımızdan keşkeleri kaldıralım

herşey yaşanıp bittikten sonra son pişmanlıklar fayda etmiyor. Lülüş gitti, benim hislerim de gitti yazısını okuyunca gözlerim doldu. sanırım her insanın kendinde bişiler bulacağı bir yazı. Bu tür yazılar insana bir süre hatırlatıcı olsada zaman içerisinde koşuşturma ile insan yine unutuyor. sevdiklerimiz gitmeden gerektiği değeri verelim, mümkün olduğunca keşkelerden uzaklaşalım.

16 Aralık 2009 Çarşamba

kontör atttttttttttt

Okuldayım ve bir telefon çaldı. Ben kızım olabilir diye sazanca atladım ve numarayı aradım.
Karşıdan bir ses ben asayiş şubeden başkomser ......... bey tabi adını unuttum. Kimsiniz diye sorunca , ben gayet rahat az önce aradığınız kişiyim dedim. Başkomser olduğunu iddaa eden şahıs bu telefondan başsavcının hanımına küfürlü mesajlar atılmış ( dikkat edin hep başlar:)) telefonunuzu dinlemeye aldık iki gündür dinliyoruz dedi. Ben yine dinleyebilirisiniz bence sakıncası yok deyince şahıs siz beni duymuyormusunuz dedi. Sonra tlf kopyalandığını D......lı biri tarafından kullanıldığını telefon faturamın 800000 olduğunu söyledi ben napabilirim deyincede çarşıya yakınmısınız bir vodofone bayine fln dedi ben çok uzak olduğumu söyledim kendim hallederim dedim ve kapattım.. Türksell müşteri hizmetlerini aradım ve anlayacağınız bir dolandırıcıdan paçayı kurtarmış oldum.

Yağmurrrr

Yağmuru özledim, yağmur istiyorum derken dünden beri bir yağmur, bir yağmur resmen korkuttu. Aralıksız yağan sağanak yağış ve beraberinde gökgürültüsü, gece bir an gök gürlemesi hiç durmayacak sandım. Hep yağmuru, kışı düşünürken sıcacık evle birlikte düşünüyoruz, allah fakirlerin, evsizlerin, açıkta olanların , evi düzgün olmayan yeterli ısınması olmayanların yardımcısı olsun. Ve yine bereket getiren afetten uzak yağmurlar olsun

14 Aralık 2009 Pazartesi

rüzgar gülü rüzgar gülü:))

obuzan ve caynanın yaptığı rüzgar çanı. Tatillerde bir araya gelince biraz maymun iştahlı cayna milleti gaza getirerek bişiler yaptırmaya çalışır. Bir tatilde rüzgar çanına başladılar ve hayret obuzan ve cayna rüzgar çanını bitirdi. Mukavva kutular bardak ile çizilerek yuvarlaklar halinde kesildi. hazırlanan kalıpların üzeri renkli dergilerle kaplandı ve misinaya geçirilerek hazır hale getirildi. Alt uçlarına ziller takılarak onların yaptığı gibi sesli hale getirilebilir.:) çok hoş bir görüntü oluştu.

taş boyama

obuzanla, cepaynasının boyadığı taşlar, önce boyamaya uygun taş bulmak için yazın susuz olan dereye gidildi. dereden itina taşlar seçildi. Hatta abartılarak eve iki torba taş ile dönüldü. Herkes kendi zevkine göre taşları boyadı ve kullanıma hazır hale getirildi.

8 Aralık 2009 Salı

Annenin gazabı

kızımla ne zaman didişsek ve kızım bana söylense ayağı tökezliyor ve düşmekten son anda kurtuluyor. Bugün akşam yine malum eften püften bişilere kızdı ayağa kalkarken laptopun kablosuna takıldı, kündeden döndü:) Peki sen bana söylenince sen niye düşmüyorsun dedi ve koptuk ::))

5 Aralık 2009 Cumartesi

Çıntar



Çıntar ormanlık alanlarda, çam meşe gibi ağaçların altında bulunuyormuş.

Çıntarın faydaları
Demir açısından zengin olması nedeniyle kansızlık tedavisinde kullanılması tavsiye ediliyor. Ayrıca kalp ve damar hastalıklarında etkili olan folik asitçe de zengin. Bazı türlerinde bağışıklık sistemini arttıran kimyasal bileşikler mevcut. Yağ içermediği için protein değeri yüksektir ve rejim yemeği olarak da kullanılıyor.

Biz yıllardır bu kadar besleyici bir gıdayı korkudan yiyemiyorduk.Yiyenlerin ballandıra ballandıra anlatışlarından ağzımızın suyu akıyordu. Bugün ilk defa çıntar yedik, eve getirilen çıntarları komşuma gösterdiğimde hemen temizledi, genelde soğanla kavrularak yada ızgara olarak yenen çıntarı komşum yağda unlayarak balık gibi kızarttı. Eee biraz yağlı oldu ama harika bir tadı vardı, kalamar gibi nefisti.Tüm yemeyenlere tavsiye ederim ama mutlaka bilen biri ile seçilmesi gerekiyor. Çıntardan sonra kültür mantarı çok yavan gelecek...

2 Aralık 2009 Çarşamba

Öggg geldi

Neden tabii ki domuz gribinden, deli dana dediler kırmızı etten vazgeçtik, hayvancılıkla uğraşanları telef ettik, kuş gribi dediler tavukları diri diri telef ettik. Eeee hala domuzlar duruyor ya !

Beklenen an geldi



Beklenen an geldi. Dışarda yağmur yağıyor, gök gürlüyor tam bir kış havası. Hemen ardından sıcak soba ve çaya özlemmmmi.... Ne iyi olurdu :)

yağmur öncesi gibi yaşla doldu gözlerim

hava durumunu izledim çarşamba yağış var, çok sevindim.dedim ya yağmuru özledim,sabah keyifle kalktım güneş var, güneş...:<
güzel yanı son kez diişçiye gidiyorum ve işim bitiyor
bu yoğunluğun için de bu iş bitiyor hiç olmazsa

29 Kasım 2009 Pazar

pöffff

Meğer günler nede uzunmuş. evde olmayınca günlerin uzunluğunun farkına bile varmıyor insan. hatta akşamları hemen zaman geçiyor diye yakınıyordum. Ama tüm gün evde kalınca hem dışarı burnumu bile uztmak gelmedi içimden hemde sanki yapacak bişi yok sıkıldım gibi oldu. tüm gün tv kanallarını boş yere bir ümitle dolaştım sanki bişi bulacak gibi, nette dolaştım ama hala güne bitmedi. Ev hanımı komşum tevekkeli değil sıkıldım deyip deyip beni çağırıyordu da bende ya ben evde oturmak istiyom diye nazlanıyordum şimdi onu daha iyi anlıyorum.

kestane kebap acele cevap


Kışın en güzel çerezleri. Soba üzerinde pişirilmişi kadar olmasada teflon tavada da gönlümüzü görüyor. Hımmm kokusu buraya kadar geldi. Afiyet olsun

Mercimekli Köfte


yalnız geçen bayram günlerimizde biz de fırsat bilerek yoğun günlerimizde yapamadıklarımızı yapmaya çalıştık. bol dinlenme ve tabii ki boğazlar meselesi. Bugün kızımla birlikte mercimekli köfte yaptık .
1 bardak mercimek
2.5 bardak suda iyice haşlandı.
Haşlanmış mercimeğin üzerine 2/3 bardak ince bulgur, tuz, kimyon eklenerek tencerenin kapağı kapatıldı.
yemek istediğimz zaman hemen zeytinyağında bol soğan kavruldu, biber salçası eklendi, köfte yoğruldu. Yanına olmazsa olmaz sumaklı soğan salatası yapıldı servis yapıldı. afiyet olsun

28 Kasım 2009 Cumartesi

neden bir sonraki hayat

henüz zaman varken değişmek yerine neden bir sonraki hayatı düşünelim ki....
bence zararın neresinden dönülse kardır .
henüz 85 değilken
değişim için hadi iş başına

patlıcan salatası




Etimekleri bölerek borcama yaydım ama servisi kolay olsun diye bir daha bütün koymayı düşünüyorum. Patlıcanlar küp küp doğranarak tuzlu suya ıslandı. suyu alındıktan sonra kızartıldı ve kağıt havlu üzerine koyularak fazla yağı alındı. iki domates rendelendi, 3 kaşık zeytinyağ, 1 yemek kaşığı sirke ve tuz ile karıştırılarak etimeklerin üzerine döküldü. üzerine sarımsaklı yoğurt eklendi. közlenmil kırmızı biberler dilimlenerek üzeri süzlendi, aralara kekik ve kırmızı biber ilave edilerek süslendi afiyet olsun netten aldım teşekkür ediyorum

Gurbette bayram

gurbet zor iş ama özellikle özel günler, bayramlar daha da zor. Memleketimin gözünü seveyim bayramda eş dost ziyaretlerinden iki dakika oturman söz konusu değil. Kısa sürede tüm akrabalarını görmende cabası. Ya gurbette ne kapıyı çalan var nede senin gidebileceğin kimse var. enin gidebileceğin arkadaşların büyük bir çoğunluğu kendi memleketlerine gidiyor, sense bir bayramı yalnız başına geçirdiğinle kalıyorsun. Umarım bundan sonraki bayramlarımız daha kalabalık ortamlarda eş dostla birarada doyasıya geçer

çok hoş

gerçekten çok hoş olmuş

27 Kasım 2009 Cuma

Hiçte adil değil


Bayram gezmeleri

Bayram gezmelerine çıkıldı, eller öpüldü, şekerler alındı:)) biraz da resimler çekildi, bahar havasını aratmayan çok hoş bir günden elde kalanlar,

26 Kasım 2009 Perşembe

Bayramınız kutlu Olsun



iyi bayramlar, bayram tadında günler diliyorum

24 Kasım 2009 Salı

Öğretmenler Günü

Öğretmenler Günümüz Kutlu Olsun

23 Kasım 2009 Pazartesi

harika kadehler


gerçekten çok şık kadehler burada daha fazlası var

kapı süsleri

çok hoş kapı süsleri, üstelik doğal malzemeden

Suluk

Kış geldi de kaloriferler yanmaya başladımı evde nem kalmıyor, oda insanın nefes almasını zorlaştırıyor, boğazını kurutuyor. Saolsun sevgili oda arkadaşım Ank gelirken çok şık bir suluk almış, kendisinin özel isteği üzerine suyu doldurduk içerisine parfüm ekledik ev misler gibi kokuyor vede nemde eşantiyon geliyor. Teşekkür ederim canım arkadaşım.

22 Kasım 2009 Pazar

ıvır zıvır kutusu:)


obuzan ıvır zıvırlarını koysun diye bulunan kutuyuda odaya uyumlu olsun diye yapışkanlı folyoyla kapladık ve tatatammm

obuzanın dolabı


obuzanın odasını ilk alırken mavili almıştık. zamanla sıkıldı ve lila rengine boyattık, çalışma masası üzerindeki rafı ise kullanmadığı için kaldırmıştık. Şimdi canı kullanmak isteyince çıkarttık ama rengi garip kaçtı. Bizde yapı fuarından ona uygun kendinden yapışkanlı folyo aldık ve kapladık.

21 Kasım 2009 Cumartesi

tatillll


evet yarım saat sonra 7 günlük sınav maratonunun sonuncusuna girecem ve bitirecem. 7 günde 40 görev. Hani merdivenim 40 ayak kırkına vurdum dayak gibi 1. kat ile 8. kat arasında mekik dokuduk. Bazan sinirler gerildi, hoşgörüler azaldı. Yinede bitti, bitti hepimize geçmiş olsun. Şimdi gözümü kapatıyorum ve kendimi yukardaki hamakta ve yerde hayal ediyorum. iyi dinlenceler arkadaşlarım, iyi dinlenceler bedenim, iyi dinlenceler ruhum...

20 Kasım 2009 Cuma

gümüşleri parlatıyoruz


sınavdayız!!! arkadaşın elimdeki yüzük dikkatini çekti. sedef çok hoş dedi, biraz kararmıştı. Nasıl temizleniyor biliyormusun dedi ve silgiyi evet bildiğimiz silgiyi eline aldı, yüzüğün her yerini güzelce sildi. Yüzük yeni alınmış gibi pırıl pırıl oldu. Gümüş takıları temizlemek isteyenlere duyurulur.

18 Kasım 2009 Çarşamba

yurdum insanını hafife almamak gerek

evet sen kim yurdum insanı ile dalga geçmek kim. Bak gün gelir seni, senin silahınla vurur benim yurdumun insanı. Burdaki gibi

16 Kasım 2009 Pazartesi

ugg aldım

kızıma ugg aldım sorun bakalım niye. Tüm kışı converselerle geçirip ayağını üşütmesin diye isteyince ok dedim. Geçen yılı tüm uyarılarıma rağmen converse ile geçirdi. Baktım bu yıl da öyle olacak. Hatta belki vazgeçer diye okulda yardım parası topluyorlarmış sana bot almak için diye tüm kızdırma silahlarımı geri püskürtünce bende hemen ugg aldım bitanemin ayakları üşümesin diye. Her şey obuzan için :) Güle güle giy canım...

hımmm börek


haftasonu onca işin arasında yapılan börek

bu kadar kolaymı yani???



ee iyiymiş..

çok s........



iki farklı görüş


15 Kasım 2009 Pazar

çok hoşş

olmayacaksa zorlamayın burada

Şaka gibi sınav

sabah zorla kalktım .... sınavında görevim vardı. Görev yerime gittim. Bina görevlisi ..1 nolu sınıfta görevlisiniz dedi ve ben salona çıktım. Kürsüde sandalye arkasına atılmış kaban ve ceket burası bana ait ifadesi veriyor. Sınıfta kimse yok. Biraz sonra hakimiyet bana ait edasıyla aslanımsı bir bayan geliyor. Salon başkanı.... aradan zaman geçiyor bir gözetmen daha geliyor. Bizim başkan kraliçe edasıyla sadece ağzını kıpırdatarak işlerini bize yaptırıyor. Böyle stresle geçen çarpmakla çarpmamak arasında geçip giden bir saat sonra bir arkadaş geliyor ve heryerde bir gözetmen sizde niye iki diyor ve anlaşılıyorki yanlış yerdeyim:) hemen bina sorumlusuna gidiyorum allahtan şeker gibi bir başkanla yola devam ediyorum.

14 Kasım 2009 Cumartesi

bir hamster geldi ve geçti


obuzan bir gün elinde bir kafesle geldi. hamster almış daha gözleri açılmıyor, hamster çarkına çıkamıyor. aradan zaman geçti hamster büyüdü, çarka çıkmaya başladı, gündüz uyuyan hamster bütün gece çark çeviriyor, odaları kapatsanda sesden durulmuyor, sonra merdivenleri tırmanmaya başladı, ayakları kayarak teras kata çıktı, gel gelelim bizim obuzan artık sıkılmaya başladı, elinizi uzatsa ısırıyor, kafesin temizliği gerekse komşular çağrılıyor.obuzan geceleri sesten rahatsız olmaya başladı. bende fırsat bu fırsat dedim öğrencilere hamster isteyen varmı? diye sordum. Bir sazan (sezen) atladı bana verin, kafeside verecekmisiniz diye. Hasbinallah kafeste meyveleri saklayacaktım, hamster'ıda kucaklayıp getirecem dedim:) sazan ya hemen yemi varsa onuda getirirmisiniz dedi ! sanki çekirdek yerine hamster yemi yiyeceğiz. neyse sözün kısası bugün hamsterı saat 10.30 da yolcu ettik, gözlerimiz aydın olsun. Akşam bir telefon hamsterın aşısı varmıydı diye. Hamster öğrenciyi ısırmış. Ödüm koptu geri getirecek diye neyse kuduz aşısı ve tetanoz aşısı ile kurtardık paçayı

bayılıyorum bu mevsimdeki renklere , kızıllara, sarılara







::))

arka plandaki yüksek binada okulum

renkler muhteşem