1 Mayıs 2010 Cumartesi

Müge Bayramı


Ülkemizde istanbul, izmit yakınlarındaki dağlarda ve Toroslarda bulunan, bahçelerde süs bitkisi olarak yetiştirilen müge çiçeği Avrupa’da ormanlarda bolca bulunur. Nemli ve gölgelik yerleri sever.Çiçeklerinden elde edilen esans parfüm sanayiinde kullanılır.
Diğer adları İnci çiçeği. Mayıs çiçeği.
Fransızlar 1 Mayıs'ta bahar bayramı kutlarken birbirlerine bunlardan hediye ediyorlar...
Bu nedenle Fransa'da 1 mayıs Müge Bayramı olarak da geçiyor...
Müge bayramı herkese kutlu olsun...

3 yorum:

  1. Selam 1 Mayıs kutlu olsun!
    http://figoltx.blogspot.com/2012/04/1-maysda-muge-dalnn-dili.html

    YanıtlaSil
  2. benim adım müge ismim müge olduğu için müge çiçeğini çok seviyorum bu müge çiçeği bayramını duydum çok mutlu oldum annemle ve bamamada 1 mayıs benim bayramımı kutlucaksınız dedim çünkü ogün müge çiçeği bayramı herkeze müge çiçeği bayramı kutlu olsun

    YanıtlaSil
  3. mügecim benim kızımın adı da müge, hem sizleri hem bayramınızı seviyoruz :))

    YanıtlaSil