17 Şubat 2011 Perşembe

yancı......



Çocukluğumda kardeşlerin en küçüğü olduğum için kuzenlerle oynanan oyunlarda hep paşa adını verdikleri kişi olurdum, yanda duran kağıdı elime tutuştururlar bende beni de oyunlarına dahil ediyorlar diye sevinçten dört köşe olurdum. Yıllar geçti bu alışkanlığım Mevsimlerden Roma’da yayınlanan doğru beslenme alışkanlığı kazanmada da devam etti, okey oyunlarında izleyici olanlar gibi yancı olarak HGA’nın ısrarı ile başladım…

Yıllarca kırklı kilolarla hayata devam ederken arkadaşların 40 yaşından sonra görürsünüz siz nasıl kilo alınıyor sözlerine tebessümle cevap verirdim. Çünkü ben asla kilo almayacağım derdim, alışverişlerde çoğu kez çocuk reyonlarına bakmak zorunda kalırdım. Yaş 35’ten sonra alacağım ilaçlar nedeni ile yıllarca içtiğim ama şimdi içtim demeye bile utandığım sigarayı bırakıp birde hormon ilaçları almaya başlayınca kendimi bir yıl içerisinde 10 kilo almış buldum. İlk zamanlar çok bocaladım, eğildiğimde sanki karnım da bir minder var gibi hissediyordum. Ama zamanla öyle kanıksadım ki sanki 40lı yaşlar 40’lı bedenler için ideal gibi görünmeye başladı. Alışverişte direk 40’lı bedenlere bakmaya başlıyordum…....

7 Kasım 2010 gecesi saat 23.30’da telefonum çaldı, “HGA” çabuk Mevsimlerden Roma’yı aç ve kaydol dedi, ben şaşırdım, neye kaydolacam diye aç bak oku anlarsın dedi. Mevsimlerden Roma blogunu açtığımda kilo vermek için başvuru yapacağımı öğrendim. Benim böyle bir talebim yoktu, hatta arkadaşlarım arasında en zayıf ben olduğum için herkes aman senin kilon normal dediği için umursamıyordum bile. Sonra düşündüm önümüz kurban bayramı, ailemin yanına gidecem, eee bayramda ister istemez bir şeyler yiyeceğim, kendimi kasmak istemediğim için bayram sonrasına bıraktım işi…

Bayram tatilinde yine de yediklerime dikkat ettim ve bolca yürüyüş yaptım, HGA sağlıklı beslenmeye başlamıştı ve açıkçası çok bir değişiklik gözlemlemiyordum, ama basküle çıkıpta 3 kilo verdiğini görünce kesin kararımı verdim ve bayram tatilinden döndüğüm ertesi gün sağlıklı beslenmeye başladım, hedefim 7 kilo vermekti, haftada iki gün pilatese gidiyordum, en azından 5 günde 1 saat yürümeye başladım. Okulumuz 8 katlı olduğu için merdivenden çıktım, asansör kullanmadım, zorlandığım durumlarda HGA’nın çok desteğini gördüm. 8. haftanın sonunda istediğim kiloyu baskülde görünce dünyalar benim oldu. Bayram tatilinde aldığım tüm kıyafetlerim üzerimden düşmeye başladı. Artık kızım annecim bu kadar yeter benimle mi yarışacaksın demeye başladı…

Anladım ki 40’lı yaşlarda olmak demek artık kilo alıp hantallaşma zamanı demek değil di. Kilo verdikçe daha enerjik, daha hareketli oldum, sonra bir düşündüm pazardan bir kilo meyve alıp yürürken yol uzadıkça nasıl zorlanıyorsam, vücudum bu fazla 7 kilo ile nasıl zorlanmıştır. Kilo alınca büyüyen ayak numaram bile normale döndüJ Öncelikle beni Mevsimlerden Roma ile tanıştıran HGA’ya ve Mehtap’a binlerce teşekkürler…

5 yorum:

  1. :)
    Azimlisin kilo sorunu her daim bela.
    Bende her bulduğunu yiyen ama 45 kg nin üstüne çıkmayı başaramayan çırpı bacaklı bişeyim :)
    kırkımda ne olurum acaba? :)

    YanıtlaSil
  2. ayrıca bu uğur böcekleri beni çok huylandırdı yaaa:)
    tuhaf oldum:)

    YanıtlaSil
  3. amak-ı hayal; evet azimli çıktım ve yine eskisi gibi kırklı kilolardayım, ne iyi her şeyi yiyip kilo almamak, ben de önce öyleydim:))
    uğur böceklerim bazen insanın başını döndürüyor:((

    YanıtlaSil
  4. kutluyorum hayatım...
    kutluyorum:)))
    hafifledik....

    YanıtlaSil